Učitelj

346 У ЧИ ТЕ ЈБ

14. И код понављања треба упућивати ученике на размишљање и самосталан рад. Старији ученици ваља да се навикавају да и сами понављају, и тако сами чувају стечено знање од заборава. Ако је у осталом створено интересовање код њих, они ћеу томе показивати успеха какав се и сме да очекује.

15. При понављању може се доста помоћи концентрацији наставе, на пр. ученици се пропитују из рачуна, а задаци се узимају из области историје или другог ког предмета, и тражи се да из рачунају : колико је протекло од Косовске битке, од битке на Марици, од смрти Кара-Ђорђа, Доситија, Кнеза Милоша и т. д.

Понављањем се може урадити за концентрацију наставе често више него кад се ново обрађује.

16. Начин понављања различит је за поједине предмете; па и градиво једног истог предмета може се разнолико понављати, наиме: 1. ученик има да памти много градиво и то од речи до речи као молитве, песме, изреке, пословице, или 2. само оно што је главно, битно, дакле садржину и то својим речима. Ово двоје треба добро разликовати, па према томе тако и да се понавља како треба, а да се не злоупотребљава. Ово друго тражи се из науке хришћанске, историје, земљописа, јестаственице и других сличних предмета. 3. У неким предметима мало има да се учи напамет, те се понављање састоји више у вежбању, на пр. у рачуну,

где се тражи да ученик зна све рачунске радње, и да с разумечаањем и лакоћом решава поједине задатке.

Ко се у свом раду буде управљао према овим напоменама, он ће у довољној мери радити и на утврђивању наставног градива.

Н. Раевскћ.

РАмерикански метод читања, писања и правописа.

УВОД

Живот није нешто мртво, непокретно, нити је то каква саливена и укалупљена маса. Не; живот се вечито креће напред, вечито се мења, компликује, усавршава. Сваким кораком он предочава све новије и новије захтеве и с правом тражи остварење њихово. МИ школа, као насушна потреба самога живота, не изостаје нити може изостајати иза тих захтева које живот тражи. До скора је живог био задовољан школом која је давала само читање, писање и рачунање, а сада већ тражи да школа, сем тога, даје и