Učitelj

ПРИЛОГ УЧИТЕЉУ 911

Слике модели препарати суви, испуњени и у шпиритусу разних животиње, које се као карактеристичне изучавају у школи. Преставници пролећа, л"жење, селење и спремање за зиму, зимње спавање и т. д. Штета и корист од животиња, у слици.

Све се ово наводи примера ради, а ова је грана неисцрпна. Радови учитеља и ученика ове врсте имаће веће вредности од других, јер ће поучно утицати на посетиоце и учетеље ради самопомагања у раду.

Пољска привреда може се довољно представити наставним средствима, у вези са познавањем природе. Алати привредни у разним крајевима Србије, у моделима и слици, справе у раду. Специјалне ситније гране привредне преставити, где ученици могу имати виднијег учешћа. Болести неких биљака и животиња, које се у привреди изучавају, и лекови против њих.

Врсте земље и усеви погодни за сваку, Механичка проба земље.

Вештачко ђубре. Биљке без земље у раствору. Слике школских башта. Модели угледних штала са ђубриштем.

У вези са привредом могу се изложити и разни производи за поуке из домаћинства, како за прераде сировина за обичну домаћу употребу, тако и осталог прибора за руковање кућом.

Из краснописа као вештине, срества нека већ ће бити изложена у групи срп. језика, али ће овде бити изложени радови писање које би задовољавало естетику и остале карактерне стране тога предмета као вештине. Ту би се истакле главније грешке у писању. Однос писања према индивидуалним особинама и осталим предметима. Генеза писања и писмености.

Огледи: усправно и косо писање. Овде би могло изложити: целокупан прибор за писање, пера разне врсте и за разна писања, разни дивити, словарице, прегледи, припремни цртежи, писаљке, оловке, таблице, држаље мастионице и т. д.

Предмет цртања преставио би се генезом појединих слика већ нацртаних, ђачким радовима веће вредности са своје оригиналности. Радови рађени оловком, кредо“ бојом ит, д. -

Разне анкете из цртања могле би имати вредности нпр. „Ко шта уме најбоље нацртати“ „Како ко замишља Бога“ „Смрт Карађорђева“ по машти „Из осећања по ранијим радовима“ ит. д.

Први самосталан рад, задатак из цртања новим ученицима ! разреда без објашњења, да би се видело искуство дечје из цртања пре школе и њихово посматрање.

Овде би требало доказати или побити, да ли ученик, без природног дара, може трудом постићи успех у цртању. Пратити развој цртачке вештине код неколико слабијих ученика преко године.

Постоља за очигледне средства при цртању, на којима стоје предмети при раду. Модели за цртање, природни предмети, који помажу почетнике у раду, служећи као лако схватљиви при цртању. Модели од картона, гипса и др.

Разни методи и успех у цртању, с објашњењем.

Цртаћи материјал и др. средства за цртање.