Učitelj

Комплексна настава П разреда основне школе 218

6 Грађевински материјал. Састављање колекције свега

материјала за прављење наших домова. Камен — све врсте камена; дрва — све врсте дрвета; метали — све врсте гвожђа; стакло — разне врсте стакла.

Ако се има времена све ово радити детаљно и с опитима и задавати деци да моделишу разне облике домова.

г) Таблица множења и делења са О.

Рачунање са једноименованим предметима и појавама у дому: број окана на фасадном делу дома; разни број окана у разним квартирима. Известити се колика је кубатура станова и колико њих станује у њима. Израчунати колико пада кубних метара на једно лице. Видети зашто није иста кирија за све станове Израчунати расходе на дом за месец, два: плаћање воде, електричног осветлења, износ ђубрета и друге расходе. |

Мерење дужине и ширине дома, појединих одељења, ходника, њихово упоређивање.

Цртање плана фасадне стране дома (заједнички рад). Цртање прозора, врата, улаза, кров. –

в) Опажања дечја. Какав је наш дом с улице» Шта смо видели на тавану» Чега има у квартирима» Назив и записивање појединих делова дома и појединих предмета за устројство дома с указивањем материјала, форме и боје. Чему служе ти предмети и где су распоређени2 Колективан рад о устројству дома са закључком о сложености и целисходности његовога устројства. –

г) Стилистичка вежбања у стварању реченица на питања: какав, чији, КОЛИКО ИТ. Д., ИТ.Д.

д) Читање чланака о дому и цртање домова у разним формама. Моделисање мале кућице с подрумом.

7 Ко је подигао дом> ђ) Разговор о томе, ко је узимао учешћа у прављењу дома.

а) Зидар. Његова специјална хаљина, алати (чекић, ми_ стрија, метар); како слаже цигле; чиме се цигле лепе једна за другу)2 (цементом). Зашто је то потребног Каква је особина цемента кад се осушиг Како се зидару додају цигле»

Каква опасност грози зидару за време рада» Од чега најчешће болују зидари» (запалења очију, туберкулозе).

Друштво зидара; како је код њих подељен рад. Рад столара, грађевинара и других. Њихови инструменти, мате-