Žena

ЋЕ НОА 578:

- ___-_-_____Н______- то

да појача претовареност у школи. рђаво васпитање. Код. деце, која су од родитеља наследила нервозу, опажа се то, по њиховом трзању, честим грчевима, фрасовима, бацакању у сну, кењкавости, а да нема права повода за то. Но најчешћи је знак нервозе код деце бљување.

И у доцнијем добу, кад већ пођу деца у школу, она. спавају немирно и трзају из сна И на тој деци опажа се“ нека сањивост, умор, неспособност да уче. И код те се деце појављује често бљување. Њих је од школе страх. Има доста: деце, која повраћају пре но што треба да пођуу школу, а. за време школских ферија то се изгуби. Знак колико их. школска дужност раздражује. И то нису по природи глупава. деца. Напротив! Она су често врло бистра и даровита.

По себи се разуме да ту казне не помажу, него још погоршавају зло. Та су деца болесна, а болеснике не треба

казнити, већ их треба лечити.

Код такве деце треба челичити тело, треба да шетају,. гимнастишу, да се перу хладном водом. Али ће бити горе,. ако се с тим почне нагло. Треба да иде постепено

Такву децу нарочито није слободно претоварити ни ду“ шевним послом, нити им давати да уче што није за њих. Хранити их треба лаком храном, поглавито биљном храном а алкохолна пића и пића која раздражују (црна кафа, руски теј) не треба ни да окусе.

Дете треба почети васпитавати од првог дана. Треба. га хранити уредно, на сат, па при том остати. Исто тако им сваком другом реду. Дете које се из малена научи ма каквом. реду, држи да то тако мора бити и оно се против тога реда. не опире и не узрујава се. Друго је кад ма у чему нема стална реда. Онда дете зна да може бити и овако и онако;. његова воља се буди на и јогунство.

Са дететом треба поступити благо, али одлучно. Дозволити му што се може дозволити, оставити му слободу где може, али га навикнути, да треба и мора бити како родитељи кажу. Кад дете зна да тако мора бити, онда не покукушава да скрши родитељску вољу плачем, јогунством, па. не гради невоље ни себи ни родитељима. Где родитељи немају снаге да благом, али чврстом руком воде своје дете, тамо наступа борба између детета и родитеља и тамо не да ће нестајати дечије нервозе, него ће се почети развијати. и тамо где је нема.