Dabro-bosanski Istočnik

Ер. 4.

Д.-Е. ИСТОЧНИК

Стр. 61.

ч

у воду метнуше и стаиаше турска сила и србска земла, и први дан погубише ] ) хиљада на полу косову и уби милош кобилић 7 хилада турака воиске и кад милош цра уби от тога времена сташе турди лећети по земла кралевства потрошише кудие се вратише преко лиепе земле србске, таи се дан дан иадним срблем крила

отсекоше каде свое господство изгубише. конац книге житиа кнеза лаза ва веки амин а писа сие житие кнеза лазара вуиан ва лето з тисушч ц ,ц ц лето месеца иануариа к к Д н ГГронашао и уредништву доставио Стево ТриФковић парох блажујски.

Конзисторијална окружница. б р°ј 14зо. Окружница прошопрезвитерским уредима и свештенству Дабро-Босанске Архидијеџезе.

Ова АЕ. М. Конзисторија извијештена је са више страна, да се налази неких небрежллших свештеника, који слабо или нимало не похађају предавања вјеронауке у комуналним

српско - правосл. младеж лишена духовне утјехе,

школама, у коЈима се учи; те због тога је при свој жел>и ове Конзисторије да се вјеронаука предаје. Примјетило се још и то, да неки за најмањи труд потражују награду, што не приличи свештенику, који је позван својим светим и кастирским позивом и дужношћу како пред Богом, тако и пред својом повјереном паством, да чува своје стадо, које треба да напредује у побожности и познавању своје православне вјере. Да се ово у будуће не би догађало, то се од стране ове духовне власти најозбиљније наређује, да сваки свештеник у свотој парохији, гдје се налази комунална школа, има предавати вјеронауку српско-правосл. младежи

не гледајући на број ученика — па ма само једно дијете било, јер је то онај свети и узвишени задатак којему сваки правоел. и српски свештеник треба савјесно да одговара. Протопрезвитерским уредима налаже се, да чине надзор, и да пзвјештавају ову духовну власт при свршетку школске године о успјеху и похађању вјероучитеља на истим школама, као и то да оређују који свештеник и гдје има предавати вјеронауку, а уједно ако број 20 ученика прелази — упућивати их да траже награду од високе владе преко ове духовне власти, која ће им драговољно њихов труд наградити. Наставни план по коме се има предавати вјеронаука у комуналним школама, налази се у 1. броју „Дабро-Бос. Иеточника". Сарајево, 22. септембра 1887.

0 к а т а Наставак о кашавасији, како се има у вр< У Недјељу Митарја и Фарисеја, у 2., 4. и 5. недјел>у светога вел. поста, пјева се катавасија: Отверзу уста моја итд., — у недјел.у „блудног сина", месопустну, сиропустну, у 1. и 3. недјел.у св. поста, у недјељу цвијетну и страстну, пјева се катаваспја из „Триода". (Ако се случи свети који се дразнује, у све седмичне дане св. четрдесетнице пјева се „катавасија": Отверзу уста моја). Од недјеље свете пасхе (воскресенија) па до „оданија" пјева се „Воскресенија дењ" итд. У дане „преполовл.ења" св. петдесетнице и на оданије, пјева се: „Море огустил јеси" итд. У недјел.у 6. по „пасхи" и на оданије „пасхе": „Спаситељу Богу в мори л.уди" итд. 5. гласа. На сами нразник „Воскресенија" („Спасов дан") „Божественим покровен" итд. 4. глас. ') Овдје је испуштен број колико је хил>ада погинуло и оетало је мјеето празно.

з а с и ј и. уеме четрдесетнкце и иедесетнице иојати. Од „Спасов-дана" до „оданија": „Спаситељу Богу" итд. У недјељу 7. по „паехи", (светих Отаца): „Божественим покровен" итд. У суботу педесетнице катавасија из „триода" (пентикостара). Од недјеље педесетнице до „оданија": „Божественим покровен" итд. У недтељу „свих светих" до 1. августа, поји се катавасија: „Отверзу уста моја" 4. глас. Црквено правило. За недјеље и иразнике мјесеца октаобра т. год. I. Недјеља 19. по „духовима" пада 4. октобра влада глас 2. На „господи возвах" : стих 10. 6. воскресни 4 стих: из „Србљака": св. Деспоту српском Штиљановићу. Слава светому, иниње богородичан гласа. На „стиховње" обично, (као 15. недјеље). На јутрењи: Еванг. воскресно од Јована зач. 64. На литургији блажена и тропари по входу као и недјеље 15. Апостол