Pastir

158

Хасно 1е дакле откуда она — ФилосоФша — произлази. Покретач Ге њен сам божиш промисао, ко 1 и да!е свакоме онолико, колико његова природа може схватити. Худешма до доласка Спаситељева на земљу дан ге био закон а незнабошцима ФилосоФиГа. Но после доласка Спаситељева сви се призиваГу к оправдању средством учења вере христове, да саставе Гедан народ иравде тако, као што Ге 1едан Бог обошх како Грка тако и варвара или боље рећи целог рода људског До доласка Снаситељева на земљу ФИЛОСОФИГа Ге нужна била Грцима ради правде, сада Ге она корисна за богопоштовање и побожност онима, кош усвагаГу веру средством доказа." 1 ) Ето како мисли о философиш и религиш знаменити отац, кога наша црква особито пошту1е. Па зато немо!ге се уплетати у оне послове, о кошма немате свестраног погледа и за ко1и не досеже ваша памет. На послетку молили би „неколицину,“ да у нанредак, ако изволе излазити на 1авност са свошм убеђењима и разлозима, да се 1аве са зрелишм и Гезгровитишм мислима, с разлозима следственишм, особито кад се говори о тако важним научним предметима, као што 1е религига и филосоФИГа, з не тек булазнити коГешта и подметати 1едном листу такве мисли, као да он хоће да распрострањава 1еретичка мишлења по српско! земљи, од чега, Боже, сачува! свакога Србина. А уреднику „Световида“ препоручу!емо, да у напредак већма пази на изражат у чланцима, ко!е пугнта у сво! лист; 1ер та! одлази на1више у кафане и механе, а у тима се свет скупља, па се може лако саблазнити, чита1ући о Богу оне изразе, ко!е ми не можемо ни споменути. II. Петровик , поп. \ Српска „Света Гора.“ (Наставак и крап) Ко добро узме на ум све ово , што смо казали мора човГека срце забољети, кад помисли, како се код нас кваре >) 81 гот. VI 393 — 394.