Policija

— 254 —

административној власти, творцу нападнутог акта, у исто доба ускраћених повређеном тужноцу. Овака ситуација, ако остане неизмењена, може бити повод слабој нади у добро и правилно, решавање административн их спорова пред Државним Саветом када овај суди у првом и задњем степену. Др. Јован Стефановић

доцент правног факултета у Суботица.

— Наставиће се —

ттиативолитиитињаотаиие

СТВАРАЊЕ ЈЕДНОГ МЕЂУНАРОДНОГ ПОЛИЦИСКОГ БИРО-А. — Дворски саветник Д-р БРУНО ШУЛЦ —

— Свршетак —

На крају би требало узети у обзир још два питања:

Ту Могао би тражени злочинац побећи даље, т. ј. напустити делокруг власти, којој је молба упућена; а сем тога могла би се указати потреба да се извиди поведу у неком другом месту, које не спада у надлежност власти којој је молба упућена. У првом случају потребно би било да сама власт обустави даљу истрагу, а у другом случају да сама надлежна власт продужи даљу истрагу и да не чека да јој се упућује нарочита молба, јер би то било скопчено са губитком времена.

2) Исто би тако требало удесити — (овде се ке узимају у обзир они случајеви који су регулисани међусобним међународним уговорима) — у случајевима када полицијски органи треба у врло хитним случајевима да пређу у другу државу било возом, било лађом, било каквим ваздухопловним средством, да се одобрење за то даде без икакве нарочите процедуре, која би могла да одузме само драгоцено време, Добро _би било да се у овим случајевима не захтева пасош, већ да се месне власти задовоље са каквом отвореном наредбом, или објавом специјалне врсте. Само се по себи, разуме, да сви органи, који се шаљу у стране државе, не би могли да сами | воде истрагу, већ би само били позвани да припомогну месне власти и да им даду што боље информације,