Policija
Трећа разлика проистиче из слободе акције, која је остављена персоналу обеју врста администрација. За органе приватне администрације она је потпуна. Ови подлеже искључиво истим општим правилима, и њихова активност не познаје других ограничења сем оних, које акционари или командитори у свом интересу нађу ва опортуно да поставе. Противзо овом државни чиновник везан је са свију страна. Подозрив већи по самој својој дефиницији, због једног дела власти која му припада, њему је казненим закоником забрањена множина акта, који су допуштени осталој популацији. Он је у својој акцији спутан строгам и ситничарским прописима рачуноводства, обавезом држања јавне лицитације за набавке и израду послова, потребом претходног уношења у буџет кредита који су му потребни. Поред свега овога, он још подлежи контроли Парламента, штампе, публике. Каже се понекад: „Кад би приватно лице радило онако као што ради држава, брзо би се руинисало“. Несумњиво, али се при овом заборавља да се они, који управљају јавзим пословима, налазе у приликама очигледно инферијорним према приватнима, који се брину о својим сопственим интересима. Зашто прекоревати прве због неподражавања другима, кад им закони противно налажу2
Четврта разлика између јавних и приватних администрација састоји се у крајњој специјализацији јавних администрација, која ствара, готово од сваког чиновники, посебног занатлију. Свака администрација има своје строго ограничене атрибуције, на које има монопол. Из овога излази да је професијонална компетенција чиновника неупотребљива ван службе, којој је посветио своју активност. Силом ствари, он је на овај начин прикован за свој посао целог века; сталност звања јавних администрација само констатује ситуацију факта; у овом смислу она је сва у корист јаржаве. Институција пензије још више појачава ланац, који везује државног органа за његову службу; то је илузорна компензација за недовољност његове плате. У приватним администрацијама нема монопола. Постоји само једна шарбонажа, само једна металургијска фабрика, само једна фабрика ткања; у многи мапримењују се исте техничке процедуре, исти научни принципи, исте методе за одређивање цена и исто рачуноводство. Органи, који прелазе из једног етаблисмана у други, наилазе на исти посао и на прилику да искористе раније стечено искуство. ·