Srpski tehnički list
СТРАНА 28.
Цело површје треба да је глатко. Нарочпте је забрањено, да се једап део шине, која је последњи ваљак прошла, поново загрева, било у цељн да се прочеља поравне, било у ма којој другој цељи,
Сем тога је нарочито забрањено, да се оправљају или забашурују пукотине п краљушти, било у ладпом или у топлом стању. Рупе за заворње морају се бушити пи оштрице рупа турпијом остругатр. |
Димензије и положај рупа за заворње морају да одговарају утврђеним нормалним димензијама л одређеном положају.
Оштре пвице темена на крајевима шпна морају се зарубити на 8 тт. у штрину л 8 шп. у дубину.
5. 7. Пробе са притиском и ударцем. Шине треба, у Фабрици цажљиво сложити у серпје, које одговарају Фабрикацији од једног џли више дана.
Чиновник железничке дирекције одабраће из сваке серије извесву кодичипу шиша (у средњу руку 19) и предузеће за тпм ове пробе.
1. Прва проба. Овака шина, положепа на два ослонца, који су размакнути 1,00 т. мора за 5 минута да издржи у средини притисак од 12.000 Ко. без да се покаже стално повијање после пробе.
2. Шроба. Под истим условима мора шина да издржи у средапп пзмеђу ослонаца а за време од 5 минута терет од 24.000 Ке,, бев да се сломије за тим се може оптерећење повећати, док се шина не сломије.
8. Проба. Свака половина, тим начином сломивене шине, мора у средини својој између два ослонпа, који су размакнути 1,00 11. да издржи ударац маља, који је 300 Ке, тежак и који пада са ових висина:
Висина пада равлична је према топлоти ваздуха и то:
да топлоту аспод 0% до 0% ( треба висина пада да буде= 2,80 та.
да топлоту од 09 до -- 209 С = 8,20 таг;
преко -- 209 6 = 4.00 та;
За ову пробу морају ослонци да буду од дивеног гвожђа, и да псти леже на подлози од ливеног гвожђа, од најмање 10% тежине, која опет почива на пуном зиду од 1 т. висине и 8 11. површине,
Ако која од шина, за пробу одређених, не издржи пробу, то се пробе морају предузети на већу воличину, па ако више од '|, пробаних шина не издрже пробу, то ће се одбацити цела серија, из које су те шине узете,
Пробане шине остају као својина Фабриканта и према томе се не смеју узети у рачун,
5. 8. Привремено примање. Привремено прпмање извршиће у самој Фабрици један. или више чиновника железничке ипрекције. При овом примању одабраће се оне шине, које одговарају утврђеним условима,
Пошто се све прописане пробе са шинама сврше, обележи ће се на својим крајевима оне шине, које су усаввима одговориле, са жигом железничке дирекције и по томе су оне привремено примљене,
До примања морају се шипе држати на сувом ме- |
сту, да би се што више од хрђе сачувале.
Одбачене шине морају се уклонити и са лако видљивнм знаком тако обедежити, да се писти не може уништити, те да се оне не би могле помешати са добрим шинама.
Фабрика је дужна, да о свом трошку а на захтев жедезничке дирекције набави све оне справе и машине, које су потребне за привремено примање.
Трошкови, при примању и пробању, падају на терет Фабриканта.
ЕБОЛОСЕК СЕЊСКЕ ПРУГЕ
БРОЈ 1.
5. 9. Одређивање тежине шина и брачунавање. Нормалну тежину шина одредиће члновник же 'езничке дирекције у присуству Фабрпканта илн његовог заступипка.
Нормалдпа тежина одређује се мерењем тежине 50 шина, које пемају мапа п којих су димензије тачно по прошесу.
О одредби пормалпе тежпне треба начинити зассбан протокол.
По извршеном прпмању једле серије шина, која је за једап или више дана Фабрпковала, ваља изабрати 2 до 59, од тих шиша џ за тим се уверити, да ли шпју проппсапу тежину.
Ако стварна тежина шина од укупне нормалне тежше, не отступа више од 19, то ће се шине платити по њихово) стварној темишиш, но ни у ком случају не ће се платити влипак тежине преко 19), пад нормалном тежином, Ако се пак нађе, да је тежша шина за 19 мања од одређене нормалне тежпше, то железипчка дпрекцаијљ пма права, да одблци целу серију.
Ако дпрекцоја прими те шипе, то ће платити само стварпу тежипу њихову, но овај мањка тежине пе сме нп пошто бити мањи од 2'%/, од нормалне тежпне.
На овај начин добпвена укупна тежина шина, узеће се као основа за обрачунававе.
Услови за исплату утврђени су у уговору,
5. 10. Пренос шина. Шпне у Фабрици примљене, дужан је предузимач да пренесе До оних места, која су уговором одређена.
5. 1. Привремено лежање у фабрици. Железничка, Апрекција може, ако за потребно пађе, и да одложи транспорт шипа, које су у Фабрици примљене; у том случају је Фабрикант дужан, да шпне сложи у правилне слогове у магацине, које буде железничка дпрекција узела под кприју у близини Фабрпке пли у самој Фабрици.
Фабрикант је дужан, да те шине по налогу железничке дирекције пренесе под условима, који су у предходним па; аграфима предвиђени.
5. 12. Право својине по привременом пријему шина. Шине, које су знаком железипчке дирекције обележене и у протоколу о пријему наведене постају неоспорна својина железничке дирекције, ил биле оне смештене у Фабрици или у закупљеним магацинима, без да то што утиче на коначно примање и прегледање.
5. 13. Преглед на месту предаје. Последње прегледање биће па месту предаје. Овоме је прегледању цељ, да се констатује да ли су све шине снабдевене са знаком железничке дпрекције, и да ли немају какве мане у погдеду спољашње каквоће.
Шине, које се том мриликом пађу кло рђаве, одбациће се п Фабриканту ставити па расположење, па ма оне биле и жигосаце са знаком железпичке дпрекције.
Ако је нужпо, да се шине у чему год поправе, те да одговоре уговору, то је Фабрикант дужан, дл те шине оправи на први позив железничке дирекције. Ако пак он то не би учинио у прописаном року, железничка, дирекција има права, да тај посао самл изврши п да коштање истога одбије од зараде Фабрикантове.
5. 14. Рок јамчења. Фабрикант јамчи за шине 7 година дана, рачунајући од дана набавке.
Све оне шине, које би у току тога времена постале рђаве усљед рђаве каквоће челика иди рђаве Фабрикације одбиће се од зараде Фабрикантове и мораће се о његовом трошку а на захтев железничке дирекције заменити новима у року, који буде одредила железничка дирекција а најдаље за три месеца дана.