Srpski tehnički list

СТРАНА 158

М 340

ПИ

Даље у изразу за Ом треба ставити

== ИЕ] == (8

константна Џ « ђ

(в = 190 тони и 07 = 39 тона

о == 15,8" и == 9,83. Кад се све то замени Ддо-

Н бија се 75.9,83.17 ПАО АНЕ дм = =89~4( тони 75.9,83

а РЕЈ пб јен = 1 0,18.8,85.15,3 дакле узето Ом = 40 тони са свим се слаже са израчунатим.

Пречник покретачких точкова, узећемо из емпиричког израза. :# = 0,95 - 0,04. 2, у коме ћемо за брзину о узети највећу брзину о = 19",4 (70 килом.), да би точкови довољно велики били и за највеће брзине.

# = 0,95 - 0,04.19,4 = 1 аб ва 14,

Пречник слободних точкова, узећемо по вољи

#, == 1,3" ако је једна осовина слободна а 2, = 1,0" ако су 2 пара слободних точкова, који образују једна засебна колица, која бе у кривинама сама од себе намештају радијално, окрећући се око свога заворња. За оштре кривине а велике машине ова су слободна колица врло добра ми ми ћемо их и за нашу локомотиву претпоставити. Пречник њиних точкова узећемо дакле округло 1,0 мет.

Душину клипова пута добијамо из

5=08— 0,13. # = 0,8 — 0,13. о Хр == 0,575 27058“ – с

Да видимо колико ће бити средња брзина, кретања, клипа с.

За брзину влака У = 70 килом. на сат Ме = оу секунди) имаћемо да је средња, бр8 9 0,58 У АН а а ар == = 4,08". Ова је брзина дозвољена за. локомотиве.

За обичну брзину путничког воза 55 клм. (15,8" == о) била би средња брзина клипа

2 8 2 Па дакле добијамо сасвим подесну брзину клипа.

2 зина клина, с = 78

0,58 Е "78 15,3=8,2" у секунди,

ОДРЕДБА ГЛАВНИХ ДИМЕНЗИЈА

БРОЈ 6

Да бисмо одредили пречник 4 парнога цилиндра поставићемо услов да снага, коју дају парни цилиндри (обадва заједно) буде равна, отпору теглења. За отпор теглења узећемо онај отпор 2 који на целој прузи најчешће долази а тај је за успон З/љ (јер овај успон најчешћи је) и за брзину У = 55 килом. или 2» = 15,3", За тај случај нашли смо да је отпор теглења, при тежини влака од 120 тони (без машине и

15,3"

тендера), – (2 70 + з) · 190

8,85.190 = 1680 кгр.

Снага коју оба, цилиндра, заједно дају јесте

, 8 Аеро где је ) степен савршености машине, који показује, колико од укупног, у цилиндрима развијеног, ефекта преостаје после савлађивања, отпора трења разних машинских делова од разводника па до ручице покретачког точка. За исту машину овај је коефицијенат / зависан од величине пунења цилиндра: што је пунење веће то је 7 веће и обратно. р; је средњи индицирани напон паре у цилиндрима, који је зависан од почетног, адмисионог, притиска паре и од степена пуњења: што су они већи то је и р; веће и обратно. 5 и +" имају исто значење као и до сада а је пречник парних цилиндара.

Као што горе рекосмо, отпор тевглења мора бити раван снази коју дају цилиндри, дакле мора бити

8 <= 160 ера тЕ израз за а Рим ју 1580-8

ђ. Ра 8

· 4“, одакле се добија

Да бисмо нашли саму бројну вредност за 4 морамо внати колики су: 7, р; |5 и + већ смо одредили), а ради тога треба нам да знамо величину адмисионог притиска паре р и пуњење

5п, + Апсолутни напон паре у котлу узели смо

рх == 12 атм; усљед отпора на путу паре од парне уставе (регулатора) до уласка у цилиндре и усљед кондензовања овај ће напон спасти на, 9,5—10 атм., у средњу руку на 10 атм. (што су спроводне цеви и цилиндри боље заклоњени од разлађивања и напон ће мање спасти и