Učitelj

А

Је ли то један случај) — Не; њих има ваздан. Ту су вам тужбе о украденом „плавезу“, перу, проји, јабукама — „о безаковију“ ит. д.

— Па, шта радим у такв. случају! — взапитаћете ви. |

Ево шта радим: — причам. Причам

како је то гадно красти, како треба

чувати туђе као и своје, једном речи, гледам у колико је могуће да боље представим ругобу страсти крађе и

њене последице. Али ако ћемо искрени |

да будемо признаћемо, какб је се тиме сврси врло мало допринело. Никако

то много говорити, али ми у томеи не можемо да будемо доследни, јер нам то спори „наставни план“, коме, као да је ово узгредно, што би, 0со-

| бито код нас, требало да је главно.

Ну мене друго мучи. Да ли се тиме — разбистравањем моралних појмова — даје искључиви лек моралној поправци % Не; никако. Докле год буду

| ови услови, који правце воде у моралну

пропаст, далеко јаче снаге од дечијих, донде ће морална проповед остати једино као моментана утеха. Она ће

учинити утиска, али ће он бити ништа

тиме нећу да речем како и не треба

говорити. Не .У моћ говора не да ми да сумњам што верујем : да школа треба,

"учећи да васпитава. Треба говорити, и |

више до језа, која је врло слабачка да на клизавици учини оно, што се од ње жели — дамоћно сачува од греха. —

(СВРШИЋЕ СЕ).

_____--_- —--- ===

ПРЕД РЕВИЗИЈУ.

| правичнија и кориснија. Али при избору

Це

У прошлом чланку показали смо какав

би начин ревизије могао бити правичан и истински користан по напредак основвих школа. Указали смо и на то, како је такав начин уведен свуда, где год основне школе стоје на вишем ступњу развитка, и притом остајемо.

Данашњем начину ревизије из веома.

појмљивих узрока, доиста је немогуће. не само да тачно испита све околности, које чине смегње напретку школе, љуцки изрече правичан суд о ресултату, који данас постиже основна школа. Овде би рачун могао све депо показати, али на што нам рачун онде, где се нешто зна као два пута два. — четири. Али да се постигну што бољи ресултати и при оваком начину ревизије зависило је много од просветног савета (боље рећи ол од-

| | | |

већ и да

| | | | | | | | |

кандидата, просветни савет, као да се није обзирао ни на какав принцип.

Запитаће нас ко год, какав би то био принцип, којим би се могао руководити просветни саветр Готови смо да одмах одговоримо на то питање.

Шрво. Просветни савет требао је да пази, да из кандидације не избаци ни једнога човека, који је показао, да, према, данашњим околностима основне школе, разуме посао ревизије Тога већ није било Међутим ваља знати, да то ни мало није у интересу саме ствари, кад се ко год избацује из посла ма из каквих разлога, само не из разлога. што он није за тај посао. Основној школи и учитељству за цело се чини неправда, кад се из ревизије истискују људи, који су и по своме карактеру, и по својој личној спреми, и

бора). Његово је законско право, да кан- | по разумевању послова у основној школи, дидује ревизоре, и према томе управо од | и по своме ранијем искуству заслужили

њега зависи, да ревизија буде што боља,

да на томе месту остану.