Učitelj
208
„
Слушајте, сад ће нешто друго:
— Извадите читанке! вели учитељ.
— Отворите на тој и тој страни!
Чује се само шушкање листова, који се преврћу.
— Читај ти! заповеди учитељ.
Ђак прочита реченицу, две.
_—- Стани! вели учитељ. — Шта је реч та и та: Ког је рода: У ком падежу! А шта је реч та и та ПИ т. д. пита учитељ.
То је, знате, анилизирање.
И деца, ђаволи мали, погађају ка из пушке. Кен по неко, по неко погреши.
Красан успех, одличан успех, је л те: Знају деца српски језик, да се већ више не може ни желети. Задовољан би био и стари и нови програм и стари и нови ревизори.
И доиста тако је. Тако бар изгледа кад се школа гледа. с лица. Но да је погледамо и с наличја, с друге стране. Или, боље рећи, да завиримо мало у унутрашњост и садржину саме ствари.
Деца су се пустила на одмор. Сад слободно раз-
говарају. Слушајте их !
— Дије га Васа! вели један ђак.
— Ене га, а дије га Никола и Заре:
— У који си разред ти:
— Ја учим трећег разреда, а у који си разред ти:
—_ Је ли истина твој брат отишао у војсци !
— Јесили ти био у Ниш '
— Нисам.
— Е, ја сам биои у Ниш, пу Ћуприју и у Смдерево.
— И ја Ку идем летов у Нику, КОд моју тетну.
— Овај јуче није знао колико је 4 стотина и 8 стотине.
— Ти ниси јуче знао где извире Дрина. Не знаш
ви сад.