Učitelj

као у стручним школама, већ само једно средство за нашу идеалну цел, коју научна педагогика ставља у задатак васпитним школама.

Обележивши на овај начин у кратко задатак основних и

средњих школа, сад је на реду, ла опет у кратко кажемо, шта, све мора ући у наставни план основних школа му ком се правцу има извршити измена њиховог данашњег наставног програма. (НАСТАВИЋЕ СЕ)

—-=> = -е-—

ДРЖАВА И УЧИТЕЉИ.

— ~

Крупан наслов. И ако је. Да овакав крупан наслов испишпемо овоме чланку нагнало нас је искуство пуних десет година. Докле држава за све то време, у лицу својих министара, није дала школи и учитељима готово ништа, но се ограничила само на административне мере; докле учитељи, радећи свој посао, дају Факта онима, који их, у име државе оцењују, да свечано означе на јавном месту да је рад учитељски у опште вилцв но врло добар; — дотле држава у лицу свога министра изјављује пред преставницима Учитељског удружења сумњу, и отворено не верује да је такав успех у основној школи, какав његови изасланици држе да је. Да ли су учитељи са својим радом доиста више но врло добри посленици у школи, и да ли је министар доиста имао факта да овоме раду противречи, ето то је циљ ових редака.

Да би одговорили постављеном циљу узимљемо закон о основним школама преда се.

Држава је у закону о основним школама од 3! децембра, 1889 год. прописала и прокламовала извесна, начела у осповним школама, које се налазе у одељцима:

[ Задатак и састав основних школа. П. Школске општине и њене дужности. Ш. Ученици.

ТУ. Учитељ (или учитељка).

У. Надзор.

Да би знали: ко више греши и омеће напредак у основним школама, ми ћемо у главним потезима изнети упоређујући ова иста начела, која је наш закон прокламовао са истим начелима,