Učitelj

12 , ПРОСВЕТНИ ПАСТОРЦИ

| авва А а

Сваки учитељ нек се према свом искуству изјави и о том, неби ли згодно било, да се међу садању читанку за П разред и ону за ЈП. разред уметне нова читанка, својим садржајем мање учевна а више на развој маште дјелујућа, тако, да би садања читанка за Ш1. разред била коначно одређена за ТУ. разред, а ова оглашена читанка за ТУ. разред, да би тад служила за У. разред.

Да ли овакав распоред градива одговара развоју дјеце, да ли св боље слаже са новим изланим научним редом, да ли има у по једивим штивима опетовање педагошких мотива, да ли има што протисловна, неумјестна или погријешна, све се има искрено и јасно истакнути. |

Што се рад обћега знања овим проглашује.

У Загребу, дне 20. коловоза 1895. |

За бана: Др. Кршњави е. р.

Каква велика разлика»

Докле се код нас истискују учитељи и из оних места, на која им је закон права дао, дотле се у Хрватској неће да густи за сталан уџбеник читанка, која. је примљена —- докле је не оцене учитељи! _

И онда је ли чудо, што у Хрватској учитељство предводи сваки културан рад и што се из дана у дан пење на већу висину.

Ко хоће добре просветне раденике мора их однеговати и стварати, а они се никада неће појавити у оној земљи, у којој се гурају у низину. Тешко војнику, који не мисли да буде ђенерал. и учитељу и наставнику, коме су сва већа и виша просветна поља затворена! Тешко просвети српској, докле учитељи српски буду њени пасторпи!...... !

. Јовић.