Učitelj

~

ПЕДАГОГИКА НА НАШЕМ УНИВЕРЗИТЕТУ 291

Педагогици није дат онај значај и оно место међу наукама и да се предају на Универзитету које треба и које она заслужује по важности својој кад сви професори Универзитета о њој тако мишљење имају !

Исто тако нека буде и ово напоменуто.

Да ли је баш молба ученика, учинила те се доделило

и педагогици ма и споредно место, ми то не можемо утврдити записницима факултетског савета, али да та молба постоји то је тачно и да је та молба могла дати ту побуду.

Записницима Факултетског Савета могао би Савет да се одбрани и од још много и много других прекора, јер нико није наиван толико да верује, да све то улази у записнике. 3.) Трећом тачком Факултетски Савет је и нехотице понова утврдио наше мишљење да он мало води рачуна о педагошкој катедри, јер је за толико година, како они сами веле, само једном расписан стечај за педагогику. А што се ни на тај стечај Г. Бакић није сам јављао, већ му раније иницијативом Факул. Савета нуђена ванредна професура, тиме је наш писац прошлога чланка само формално погрешио, али сама ствар још теже пада на Факул. Савет. Главно је дакле да је Г. Бакић нуђен за наставника и да је Г. Бакић одбио ту понуду из разлога што је Фак. Савет унизио катедру педагогике давши јој споредно место у групи. Тиме су и Г. Бакић и наш писац утврдили да се педагогици не даје онај значај који треба а то и јесте баш била наш намера да прошлим чланком докажемо.

4) Што се тачке четврте тиче, може Фак. Савет и исправити понеке чисто формалне стране онога чланка, као: да факултет није позивао кандидате да се јаве за доценте, али се зна ово, да је тим кандидатима лично, од појединих лица, дакле не званично, већ приватно било препору-

чивано да се јаве за доценте. Али све је то ствар формалне |

вредности. Писцу је главно било да докаже то, како се олако у Факултету реферовало о стручним радовима кандидата, јер како је Савет могао тврдити да кандидат о коме је реч има радова из помоћних дисциплина, а да нема из педагогике, а међутим сви људи од књиге паи ђаци знају да сви радови тога кандидата једино су и само педагошки! Да Факултетски Савет заиста мало по-