Učitelj

710 УЧИТЕЉ

83. Духовне слике саме по себи образују мотиве, врела за акцију свега оног, што радимо (127).

84. Позитиван осјећај као да наглашује, да се функција што се веџба подупире добром количином нервне енергије а негативан осјећај показује опет супротно стање (Хилан).

85. Ако је вољни темпераменат незгодан пракса неће имати никакав ефекат у детерминовању двају типова у реакционом времену (Тичнер, Хил и Ветенебе).

Х. Надражај и осјет.

86. Интензитет осјета посве је пропорционалан трајању надражаја, па вријеме бива мање него што је потребно да се проузрокује максимум ефеката. (Луф).

87. Праг осјета за чуло притиска у просјечној особи износи 2 милиграма на челу, сљепоочицама и надлактици; 5 мм. на носу и бради, а 15 мм. на доњој површини претију (Скчитчр)у.

88. Једнака повећања осјета проузрокују се са повећањем надражаја у геометријској прогресији (Морган).

89. Манималво вријеме падражења, које ствара накнадни осјет износи око 5 секунада за притисак од 150 грама (Спиндлер).

90. У просуђивању компарације са духовним основним мјерилом, не постоји никаква корешподенција са Веберовим законом (Вудворш п Торндајк).

ХТ. Морално чуло

91. Мала дјеца мисле о резултатима акције, старија узимају у обзир више мотиве што воде ка акцији (Шаленбергер).

92. Хумани инстикат куд и камо је јачи него ли деструктивни (Барнес).

98. С годинама дјеца имају већи смисао за своју сопствену ваљаност, мање се дају казнити, ал' и осјећају већу одговорност (Фрир).

94. Морална акција дјетета више је ствар имитације него ли интелекта (Стрит).

95. Дјевојчице се мање интересују за материјалне ствари

него ли дјечаци, али се оне више диве естетичким предметима (Чандлер). ХП. Чипање и писање.

96. Многи акти, који се називају интелигентним, као што су на прилику читање и писање, могу да посве аутоматички бивају и у обичних људи (Соломонс и Штајн).