Učitelj

5

НОВИЈИ РЕЗУЛТАТИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛНОГ ИСПИТИВАЊА — 718

128. Они, који су највише претурили преко своје главе у животу свом, обично су и најмање осјетљиви за бол и неугодност (Мекдонелду. |

124. Варошка су дјеца живља, ал' су мање издржљивија него ли сеоска (Лижарашик). ;

125. Међу морнарским кадетима Сједињених Држава јако превлађују плави типови.

126. Лудаци показују ексец од бо у плавим очима с косом прном, а злочинци опет показују ексец од 109, у црним очима с косом црном од цјелокупног становништва (Робертс).

127. У Њемачкој су 400/о дјеце из бољих породица плаво а мање него 109, црномањасто (Вирсов).“

128. Ивдржљивост (ергографски рад) већа је у дјечака кроз „сва доба него ли у дјевојчица (Кристофер).

129. Тежња да објективни услови одговарају субјективним, захтјева јединство у нашим формама и битни је услов јављању естетичке свијести (Перс).

130. У религијској конверзији не постоји јединствено искуство, већ своју кореспондентност има у обичном феномену религијског јачања (Старбук).

131. Непрекидни интелектуални рад за вријеме неколико сати повлачи за собом смањивање куцања срца, (Валид.

132. Стање времена, која физики појачава, енергију и разонођавају, спојена су с необичним бројем екцеса, у владању и минимум смртних случајева и духовне нетачности; противна метеоролошка стања показују супротне ефекте (Декстер).

183. У књижевности црвено означава човјека; плаво и зелено породицу ; а бијело, жуто и црно имагинацију (Елис, Хавелок).

134. Велики процентуални степен у висини, тежини и обиму груди у дјеце обично је спојен са супериорним степеном духовног рада (Бајер).

135. Чам расте обим главе тим расту и духовне способности (Мекдонелд).

136. Бојадисане дјевојчице показују већи обим главе у свим добима него ли дјевојчице бијеле расе. (Исти). ·

137. Дјечаци имају већи обим главе него ли дјевојчице, ал' дјевојчице су боље у својим наукама него ли дјечаци: дјевојчице показују већи проценат средње способности и мање промјена, што показује слабију моћ адаптовања. Ово некоји тумачи као дефекат_ са еволуционог гледишта (Исти).

УЧИТЕЉ : 46