Učitelj

Метода зближавања учитеља 611

још мање Словенију. Војвођанин не познаје Србију, још мање, Далмацију, Херцеговину, Црну Гору. И тако даље и тако даље. Само изузетно, појединци знају више покрајина, често површно, често и погрешно, на основу првих, кратких импресија. На знање стечено из новина данас се нико не сме ослонити, јер и ту субјективно, страначко писање више квари него необа вештеност. Војвођанин, који лично није видео Јужну Србију нити живео у њој, ни дан данас не може да се разазна у новинама: једне веле има безбедности, други са истом одлучношћу тврде противно. И тако је свугде.

је ли чудо дакле, ако смо остали у оном уском покрајинском видокругу и менталитету који смо наследили и стекли Што је још незгодније, по неком закочу инерције и поратне апатије тешко је и интерес побудити за познавање наше целокупне уједињене отаџбине. И, напослетку, и држава је врло мало учинила да се комуницирање олакша, чему је опет провинцијално схватање државне саобраћајне политике криво. Пре рата зближавање нашег троименог народа силом прилика ограничавало се на међусобне одзиве виђених интелектуалаца, већим делом путем књиге и штампе а тек изнимно личним опћењем. Данас, ми и уједињени, стојимо скоро исто тако, Ни данас ми не показујемо интересе за међусобно упознавање, које је безусловно потребно и без чега се наше национално јединство ни замислити не да. А у првом реду, између свију, учитељи су позвани да то зближавање отпочну јер они су „ковачи“ народног. јединства.

И, ово мора и држава схватити, понаособ пак наша просветна политика мора о том водити рачуна јер учитељи су позвави да створе, формирају нове генерације, нов менталитет нов, здравији појам о народном јединству.

јер, како можемо од учитеља са чистим провинцијалним менталитетом и видокругом захтевати да васпита децу у духу народног јединства Како ће да прича Хрват о Скопљу, Србијанац о Љубљании Војвођанин о Цетињу кад га никад ни видео "није2 Како да се загреје за оно што не познаје» Тешко.

Даље доказивање тачности ове тезе, држим излишно је.

Питање настаје, како да се то међусобно упознавање спроведе, јер досадањи рад рад, на том пољу дао је за сад врло слабе резултате. Из више разлога, наше учитељске организа-