Učitelj

446 Душан Теодосић

смислу, постигао је огромне успехе својом мудром васпитном делатношћу и организацијом васпитача. Када је свет увидео и почео ценити његове велике успехе и користи завода, хрлио је њему тада сваког момента. Тако је он са једним чистим системом васпитања, одвојивши васпитанике од штетног утицаја средине, изишао брзо на глас и постао чувен. Из овог разлога, наглашавам и ја, да се по нашим школама апсинентско васпитање може изводити најуспешније само онда ако васпитаници буду живели под. интернатским уређењем завода. Јер ту се осећа непосредан утицај васпитача на васпитанике. У томе месту, где уопште немају прилике да виде нешто од рђаве социјалне средине, добили би право природно васпитање.

МП

Проблем антиалкохолне наставе може се оправдати и разматрати с неколико гледишта:

1. Индивидуално гледиште. Са индивидуалног гледишта антиалкохолно васпитање потребно је због среће и живота индивидуе. Сваки човек тежи срећи и напретку. Зато свој живот, своје активности управља само безболном стању. Испунити живот својом чистом вољом значи постићи срећу. Алкохол, пак, раздире срећу: вуче човека у ништавило и пропаст. Човек васпитан у антиалкохолним идејама и трезвеном животу осећа радост и задовољство живота. Стога тежимо трезвеном животу, и васпитајмо омладину у трезвеном духу!

2. Са гледишта заједнице. Друштво као идеал сваког појединца мора неговати и развијати у човеку смисао за рад и добра дела. Појединац, васпитан тако према алтруистичким принципима, увек је на корист заједници. Заједница тражи од сваког минимум активности, да би могла делати у свом животу. Стварајући срећу сваки појединац за свој живот ствара се срећа и за заједницу у којој индивидуа егзистира. Стога се захтева антиалкохолно васпитање и са гледишта заједнице.

3. Васпитно гледиште. С васпитног гледишта вредност антиалкохолне наставе рачуна се у стварању једног чврстог, сталног и постојаног карактера. Данас, у доба личних интереса, којих је. највише, потребно је индивидуално васпитање у моралној снази

и чврстини, да се индивидуални и социјални интереси не би ко-

сили и сукобљавали. Зато се тражи од индивидуе искључиво морални карактер који ће делсвати према моралним идејама и принципима. Антиалкохолна настава својим огромним дејством створиће га.

УШ Услови за васпитање у антиалкохолном духу могу се проучавати са три гледишта:

с аававње