Učitelj

=

0 НАСТАВНОМ ПРОГРАМУ 675

А. код насг Још стоји отворено ово тако значајно питање, од кога у многоме зависи напредак наше народне културе. Чак у нас ово питање није озбиљно ни третирано. Па како стојимо пред реорганизацијом наше основне наставе и променом школскога закона, то би требало и овоме, не мало важноме учитељском питању, повести озбиљнију реч, јер биће зазорно да јоши данас судбина најважнијих културних радника у нашем народу зависи од ћуди и расположења једнога човека.

Влад. М. Николић, учит.

О НАСТАВНОМ ПРОГРАМУ

— Једно савремено важно питање из живота наше народне школе. —

(НАСТАВАК).

Данашњи наставни програм у народној школи, који је подједнак за варошке и сеоске школе, који је подједнак за четвороразредне и једноразредне школе, који се мора обрађивати бег: икакве разлике на пол и умну развијеност дечју, који не прави разлику између београдске и доброселичке деце, између Мачвем Ст. Влаха, између Мораве и Висока и т. д., укратко: неодговара, ни једном од услова доброг и правилног програма. Ово не може нико спорити. Тим би могли свршити све о томе какав је наш наставни програм, а тим пре, што то сви меродавни фактори признају, па за то је и изашло ово питање на дневни ред. Но ипак. треба мало детаљније ући у ово питање. Тим пре што је ово питање нама свима познато, јер сви неки мање неки више година радимо у нашим школама по овом програму. Па више очију више и виде.

Данашњи наставни програм, мора признати сваки, јесте једна. огромна наставна материја, која би се могла распоредити на пуних шест школеких година, и опет да остане материјала, а никако се ова материја не може обрадити за четири године, како ми то радимо.:)

Ми упоређујемо данашњи наставни програм са узбурканим | валима на некој великој реци. Или по својој вољи или ма каквим стицајем прилика, извесан број у главном способних п рутинираних пливача налази се у тим валовима. Њима је задатак да.

1) На жалост, том претрпаношћу и несређеношћу, одликовали су се до. сада сви наставни програми за основне школе, па због тога основне школе нису могле ни постићи жељени задатак и због тога се на њих чешће чула повика.