Učitelj

Школско КРЕТАЊЕ У СВЕТУ Е 695

до 1907. године, када је, од стране Министарства Просвете, издата, веома строга наредба о отварању помоћних школа за умно ограничену децу. Том је наредбом прописан и програм рада у помоћним школама. А главније тачке ове наредбе јесу ово:

1. За умно ограничену децу најбољи су заводи с интернатом:

2. Где нема средстава за отварање 83'вода за умно ограничену децу, да се отвори склониште и помоћна школа; и

8. Где се у селима не може отворити помоћна школа, да се привремено држе научни течаји с неколико недељних часова.

При оснивању помоћних школа, као и у погледу примање деце у ове школе, мора се пазити на ово:

1. Помоћна школа служи само за ону умно ограничену децу, која се могу образовати, али немају такве душевне способности, да могу учити и напредовати заједно с нормалном децом. У ове помоћне школе не могу се примити деца: а) умно ограничена у вишем степену; 6) слепа; в) глуво-нема и епилептична; г) морално искварена; д) душевно ненормална, али заостала због болести или чега другог.

2. У помоћну школу прима се оно дете, које у основној школи није могло напредовати прве године;

8. Дете за помоћну школу предлажу они, који су законом позвани да се брину о његовом васпитању и учењу;

4. У помоћну школу прима се само оно дете, за које се на предходном испиту утврди да није за основну школу;

5. У помоћној школи дете остаје једну Годину. Ако се за то време утврди, да има диспозиције за науку, преводи сеу основну школу. У противном остаје и даље у помоћној школи;

6. Помоћна је школа за примљену децу обавезна исто као и основна;

т. Помоћне школе имају најмање три, а највише пет разреда;

8. Један учитељ не може имати више од 15. ученика у помоћној школи. Само у изузетним случајевима може имати највише до 20. ученика;

9. Наставни предмети у помоћним школама одређује се по закону о народним школама. Али нарочито се пажња обраћа певању, гимнастици и ручном раду;

10. Настава из једног предмета не сме дуже трајати од 25 минути;

11. Број недељних часова у помоћној школи износи најмање 18, а највише 25 часова;

12. Циљ наставе у помоћним школама у начелу је исти, као и у основним школама, само се мора више пазити на способности појединих ученика, па онда и рад удешавати према потребама практичног живота.

Да би се у помоћне школе могли постављати спремни и за тај посао нарочито оспособљени учитељи, аустријски Министар Просвете наредио је да се за учитеље основне школе одреде научни течајеви, где ће се оспособити у методици обучавања