Učitelj

668 УЧИТЕЉ

дина како поједини Министри Просвете излазе или с каквим комисијама за проучавање питања о реорганизацији основ. школе или за грађење пројекта законског или са прикупљањем градива. за грађење школ. закона — али се на томе и остаје.

Министри се мењају један за другим; нити један води рачуна о ономе што је претходник његов мислио и радио нити ко шта ствара; сваки нешто почиње да би други који дође иза њега. могао то бацити у архиву!..

То не сме више бити! Крајње је време да се поради озбиљно: на. реформи осн. школе.

За осуду је што данашња коалициона влада која је истакла један напредан државни програм рада није унела у њ и реформу основне школе!

Учитељско Удружење које се је изјаснило својом познатом резолуцијом од 22. фебруара т. г. за што бржу и корениту реорганизацију основних школа подиже и овога пута свој гласи тражи да се реформа школског законодавства изведе што пре.

То заттевају не само иттереси школе м Тросвеше већ инле реси земље, штпереси Српскога Народа.

Култура напредује. Она нас не чека, нити пита можемо ли, хоћемо ли је, да ли смо се договорили. Наши државници нека. се добро узму на ум да је њихова одговорност пред историјом —- велика!...

Јован М. Поповић, учитељ.

Учитељу се неправедно суди.

У нашем друштву, па и у јавности јављају се две струје са два противна мишљења и схватања о учитељској дужности.

Једни мисле да рад народнога учитеља треба ограничити. искључиво на васпитање и настављање школске деце. Према. томе, школска зграда била би готово једино место где би учитељ. требао да развије сву активност своје снаге и нигде више!..

Други, опет, мисле, да је такво мишљење у основи погрешно: јер је учитељ, нарочито народни учитељ, позван да јавно у народу своме интезивно ради, да, дакле, и изван школе унапређује народну културу у свима овим правцима, у којима се креће кул-